יום ראשון, 19 במאי 2013

פירוק חברה



מתי מומלץ לעשות פירוק חברה?
חברות מסוימות מגיעות למצב אשר נראה כי אין עוד אפשרות לגיטימית לקיומן מן הבחינה העסקית, ואז כמובן מה שצריך לעשות הוא להכניס את אותן חברות לתהליכים של פירוק חברות בהתאם לחוק במדינת ישראל. חשוב להקדים ולומר, כי ישנן כמה סיבות לפירוק חברה, כאשר הן מחולקות לשני סעיפים עיקריים: התפרקות חברה מרצון והתפרקות חברה כתוצאה מחוסר יכולתה לפרוע את חובותיה בנקודת הזמן הזו. 
חשוב לציין כי התפרקות חברה מרצון יכולה לנבוע אף היא מן הסיבה השניה, כלומר מחוסר יכולתה לפרוע את חובותיה. כך או כך, הליך של פירוק חברה מומלץ לעשות בליווי עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום זה, על מנת להקפיד על כל ההוראות וביצוען בזמן הנכון. שכירת עורך דין לשם כך תקל על בעלי החברה שלא יצטרכו להתעסק בהליך שהם אינם מכירים.
פירוק חברה שאינה פעילה עוד
הסיבה הראשונה אולי לפירוק חברה היא כאשר חברה איננה פעילה עוד ואין לה כל נחיצות יותר. הבעייה היא שחברה רשומה שאיננה פעילה עדיין צוברת חובות אצל רשם החברות וצריכה לשלם את האגרה השנתית. חובות אלה צוברות קנסות, ריבית והצמדה וניתן לדרוש את תשלום החובות הללו ישירות מבעלי המניות או הדירקטורים של החברה. לפיכך, מומלץ להחליט על פירוק החברה כדי שרשם החברות יפטור את החברה מתשלום האגרה.
פירוק חברה מרצון
פירוק חברה מרצון נעשה לא רק כאשר החברה כבר איננה פעילה, אלא ישנם מקרים שבהם מעוניינים בעלי החברה ובעלי המניות שלה לפרק אותה מסיבות שונות. חברה שאיננה פעילה במשך שנה יכולה להיות סיבה או עילה לפירוק חברה, וגם חברה שהתקנון שלה מחייב את פירוקה כתוצאה מאירוע שהתרחש וכדומה.
פירוק חברה המוגדרת חדלת פירעון
במקרה שחברה איננה מסוגלת לפרוע את חובותיה היא מוכרזת על ידי בית המשפט כחדלת פירעון ויש לפרקה לאלתר. את הבקשה לפירוק החברה יכולה להגיש החברה עצמה או מי מנושיה או משתתפיה, או בית המשפט עצמו. במקרה זה אחראי בית המשפט על פירוק החברה תוך התחשבות בנושיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה